Respect.

Te respecţi?

E o întrebare foarte bună. Şi sunt sigură că toţi cei care îşi pun întrebarea asta răspund cu un da mare, răspicat, şi plin de convingere. Dar e chiar aşa? Chiar te respecţi? Eşti în stare să te apreciezi pe tine, orice ar zice ceilalţi şi oricât de mult ai greşi în viaţă, ţie sau altora? Îţi mai aduci aminte să te mai respecţi atunci când iubeşti? Poţi să te respecţi, să te iubeşti, şi să fi împăcat cu tine, mai înainte de toate şi de toţi?
Povesteam unei prietene ce-am făcut aseară. Că am fost cu el la un suc, că a venit şi cel mai bun prieten al lui cu iubita lui…nimic interesant. O ieşire că oricare alta. Dar tot povestind şi recitind ceea ce i-am scris pe mess, am realizat ceva… tipa nu se respectă deloc! Şi nu e doar cazul ei… sunt multe altele care fac la fel. Cum nu se respectă ea pe sine, cum să primească respect şi de la iubit?
Cum a decurs întâmplarea de-a lungul serii:
1. Au ajuns, ea s-a aşezat lângă mine, el s-a aşezat lângă prietenul lui de cealaltă parte. L-a văzut că nu s-a aşezat lângă ea, cum probabil vroia şi se aştepta, s-a ridicat şi s-a dus lângă el. Prima greşeală. Se pliază după el… urât. Mi-e puţin aiurea să dezbat acest gest făcut automat din impuls, deoarece zbiară în mine toate principiile care pe mine mă opresc să ascult de instinctul ăla care pe ea a făcut-o să se ridice şi să se aşeze din nou, lângă el. Mă limitez la a zice că dacă tipul avea minimul de interes şi atenţie pentru ea, ar fi observat unde s-a aşezat, şi din respect, s-ar fi aşezat lângă ea. Logic, nu?
2. Eu am ieşit cu prietenul în grabă. Nu m-am machiat, nu m-am uitat cu ce mă îmbrac [ doar dacă e frig afară ], nu mi-am aranjat părul. O bluză nedecoltata, o pereche de blugi, părul prins, nemachiată. Ok. Asta sunt eu.
Ea: machiată, aranjată, îmbrăcată cu atenţie, dar fără simţul esteticii sau al gustului…Roz cu negru cu una bucată decolteu şi una bucată sutien ieşit intenţionat din maieu. Îîh…trecem peste.
Eu analizam emisiunea de la televizor, ea mă analiza pe mine. Ignor, dar nu puteam să nu mă întreb de ce atâta ochi critic asupra mea. Chiar nu observă că nu-mi păsa cum arăt?
3. Prietenul meu: toată atenţia îndreptată asupra mea. Mai multe nu trebuie să spun.
Prietenul ei: toată atenţia distribuită între telefon şi prietenul meu.
În timp ce prietenul meu nu-mi mai dădea drumul şi nu mă mai lasă în pace, prietenul ei o dădea frumos jos de pe el spunându-i să nu se mai agaţe de el că îi este cald. Lucrurile vorbesc de la sine.
Nu mai dau alte detalii… cred că lucrurile-s deja destul de clare.
Ignorance is bliss.
Şi chiar aşa e… de ce eu, care din toate punctele de vedere, nu am făcut absolut nimic ca să îi captez atenţia celui de lângă mine, am avut parte de mult mai multe în schimb, iar ea, care şi-a dat silinţa, nu? N-ar fi trebuit să fie altfel? Eu am fost neglijentă din toate punctele de vedere, ea nu.
Dacă te respecţi că femeie, trebuie să ai o doză bună de răbdare şi ignoranţă în tine.
Dacă.
De ce să te duci tu la el?
Nu ţi se cuvine locul de lângă el, ci lui i se cuvine locul de lângă tine.
De ce să te aştepţi la anumite lucruri din partea lui, şi să cerşeşti pentru lucrurile alea din priviri şi gesturi?
Nu ţi se cuvine sărutul lui, ci lui i se cuvine sărutul tău.
Şi asta în momentele când doreşti tu să i-l oferi.
De ce să nu te respecţi şi să te arăţi interesată în primul rând de persoana ta, şi apoi de persoana altcuiva?
3 gânduri despre „Respect.”

  1. Esti o razboinica! Tu cu ceilalti, care, fireste, sunt Infernul insuportabil, de corectat! Primordiala ramane insa iubirea! fara ea, toate celalalte detalii, cu sau fara perfectiune in realizarea lor, nu isi mai au rostul. IUBIREA!!!!

Lasă un răspuns

